• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13
ایبنا گزارش می‌دهد؛

فروش ۵/۵ میلیارد تومانی کتاب در دو روز ابتدایی پاییزه

  • کد خبر : 99
  • 26 آبان 1399 - 11:05
فروش ۵/۵ میلیارد تومانی کتاب در دو روز ابتدایی پاییزه
آمارهای رسمی پاییزه نشان می‌دهد که پانزدهمین طرح فصلی کتاب از روزهای ابتدایی مورد استقبال دوست‌داران کتاب قرار گرفته و آمار منحصر به‌فردی در بخش فروش به‌دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، طرح پاییزه کتاب۹۹، پانردهمین دوره طرح‌های فصلی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ مجری‌گری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از شنبه، ۲۴ آبان‌ماه؛ مصادف با روز کتاب و شروع بیست‌وهشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، آغاز شده و تا ۳۰ آبان‌ماه به مدت ۷ روز در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح ادامه خواهد داشت.
 
بر اساس آمارهای ثبت شده در پایگاه پاییزه کتاب ۹۹، در دو روز ابتدایی این طرح (تا صبح دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه) با مشارکت ۸۴۸ کتاب‌فروشی در سراسر کشور، ۱۲۲هزار و ۸۳۷ جلد کتاب در قالب طرح فروخته شده‌ که مبلغ کل این کتاب‌ها بیشتر از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده‌است.
 
آمارهای جزئی‌تر نشان می‌دهد که استان تهران در دومین روز متوالی از برگزاری طرح پاییزه کتاب ۹۹ همچنان از لحاظ میزان فروش و تعداد کتاب‌های فروخته شده، با فروش ۱۶۳۲۹ جلد کتاب با بهای بیش از ۷۹۸ میلیون تومان، پیشتاز استان‌های کشور در این طرح بوده است. در استان تهران، مجموعا ۱۳۴ کتاب‌فروشی در پاییزه ۹۹ مشارکت دارند که ۱۲۱ کتاب‌فروشی در شهر تهران و ۱۳ کتاب‌فروشی از سایر شهرهای استان در طرح فعال‌اند.
 
خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی و کردستان مقام‌های دوم تا دهم پرفروش‌ترین استان‌ها از نظر تعداد فروش را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در نمودار پرفروش‌ترین استان‌ها به‌لحاظ مبلغ فروش، استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، قم، کردستان، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و مازندران جایگاه دوم تا دهم را از آن خود کرده‌اند.
 
در دومین روز از برگزاری طرح، تهران توانست در بین ۱۰ کتاب‌فروشی‌ پرفروش طرح نیز نماینده‌ای داشته باشد. در این روز، شاهد رقابت چشم‌گیری میان استان‌ها به‌لحاظ پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب و پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب بودیم.
 
دنیای کتاب قم، پاتوق کتاب شهرکرد، کتاب فرازمند رشت، کلبه کتاب جهرم، پاتوق کتاب اراک، کتاب آبان مشهد، کتاب شرق اهواز، نشر ثالث تهران و کتاب محام اهواز رتبه‌های یکم تا دهم پرفروش‌ها به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده را به خود اختصاص داده‌اند.
 
در انتهای جدول پاییزه کتاب، استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان که تنها با چهار کتاب‌فروشی؛ در طرح پاییزه شرکت کرده‌اند، کمترین میزان فروش را از آن خود کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://diyanatpub.ir/?p=99

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.