• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
ایوب دهقانکار

در سه روز گذشته نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان کتاب فروش رفته است/ امیدواریم که در انتهای آذرماه شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب باشیم

  • کد خبر : 119
  • 27 آبان 1399 - 20:39
در سه روز گذشته نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان کتاب فروش رفته است/ امیدواریم که در انتهای آذرماه شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب باشیم
دهقانکار در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند گفت: در سه روز گذشته نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان کتاب فروش رفته که نشانه علاقه‌مندی مردم به کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ایوب دهقانکار؛ مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب، روز سه‌شنبه (۲۷ آبان‌ماه) مهمان برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» بود.

دهقانکار درباره نحوه برگزاری نمایشگاه گفت: ما در مؤسسه خانه کتاب و ادبیات تهران مجری نمایشگاه مجازی کتاب هستیم همان‌طور که قبلا مجری نمایشگاه فیزیکی کتاب هم بوده‌ایم. در حال حاضر در تلاش برای آماده کردن مقدمات و زیر ساخت‌ها هستیم که تقریبا آماده شده و ما امیدوارم تا آخر آذر شاهد برپایی نمایشگاه باشیم. اینکه زمانش چه تاریخی باشد هنوز مشخص نیست با توجه به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که از شنبه هفته آینده محدودیت‌هایی وجود دارد ما همان‌طور که در نمایشگاه فیزیکی و حقیقی با دستگاه‌های مختلف مانند مکان میزبانی، آتش‌نشانی، اورژانس، شهرداری تهران و خود ناشرها تعامل مستقیم داشتیم الان هم همین‌طور است.

مدیرعامل مؤسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران افزود:: نمونه حقیقی و مجازین نمایشگاه مشابه هم هستند  و در بحث فروش کتاب باید با یک سری از دستگاه‌ها مثل بانک عامل برای رایانه‌ای که به دانشجویان و اساتید و هیات علمی می‌دهیم در ارتباط باشیم، یا شرکت ملی پست ایران و ثبت‌احوال برای احراز هویت. قرار است نمایشگاه بزرگ و جامع باشد یعنی تمام فروشگاه‌ها و انتشارات غرفه‌های مجازی در غالب یک پلت فرم در سایت داشته باشند همانند غرفه‌های فیزیکی در نمایشگاه‌های قبلی که تعامل مستقیم با مردم داشتند. به این شکل فرایند خرید صورت می‌گیرد و یارانه به مشمولین تخصیص داده می‌شود و سپس از طریق پست ارسال خواهد شد. در مورد کتاب‌های خارجی نیز از آنجا که قرار بود نمایشگاه در اواخر فروردین ماه برگزار شود در اسفندماه تمام کتاب‌های خارجی وارد شده‌اند و جای نگرانی نیست. تلاش ما این است که کتاب‌های صوتی هم عرضه شود. گرچه نمایشگاه بیشتر برای کتاب‌های چاپی و فیزیکی است اما حالا که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود کتاب‌های صوتی را می‌توانیم عرضه کنیم.
دبیر هفته کتاب در ادامه سخنانش اظهار کرد: مقدار دقیق یارانه هنوز مشخص نیست اما طی صحبتی که با دکتر جوادی معاون امور فرهنگی داشتیم امیدواریم که شاهد افزایشی در میزان یارانه باشیم که البته بستگی به بودجه دارد نکته‌ای که وجود دارد این است که امیدواریم تا جای امکان هزینه‌ها را پایین بیاوریم و به مقدار یارانه اضافه کنیم. معمولاً در نمایشگاه فیزیکی تهران هزینه برپایی و یارانه برابر بود اما قاعدتاً نمایشگاه مجازی هزینه کمتری دارد و ما امیدواریم شرایط قانونی این اجازه را به ما بدهد.

برنامه «در انتهای الوند» به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت ۷:۲۰ صبح  از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

لینک کوتاه : http://diyanatpub.ir/?p=119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.