• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14
به میزبانی جیرفت؛

نمایشگاه مجازی کتاب جنوب کرمان آغاز به‌کار کرد

  • کد خبر : 210
  • 29 آذر 1399 - 11:17
نمایشگاه مجازی کتاب جنوب کرمان آغاز به‌کار کرد
کتاب‌ 424 ناشر از سراسر کشور، در قاب نخستین نمایشگاه مجازی کتاب کشور در شهرستان جیرفت منطقه جنوب کرمان، از امروز تا سوم دی‌ماه در دسترس است.

نمایشگاه مجازی کتاب استانی جیرفت در منطقه جنوب کرمان، با مشارکت ۴۲۴ ناشر از سراسر کشور که ۳۰ درصد آن‌ها را ناشران استانی تشکیل می‌دهند، از امروز شنبه (۲۹ آذر‌ماه) آغاز به‌کار کرد و تا چهارشنبه (سوم دی‌ماه) ادامه دارد.

این نمایشگاه نخستین تجربه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران محسوب می‌شود و هدف اصلی آن جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، به صاحبان کسب‌و‌کار‌های حوزه نشر؛ به‌ویژه ناشران بعد از لغو سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

 براساس اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، احتمال برگزاری نمایشگاه‌ مجازی کتاب در سایر استان‌های کشور؛ به‌ویژه استان‌های کمتر برخوردار نیز وجود دارد.

مخاطبان برای خرید از نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت می‌توانند به سامانه https://book.icfi.ir مراجعه و براساس تفکیک موضوعی، ناشر و روش‌های دیگر، کتاب را جست‌و‌جو و در سبد خرید اضافه کنند و هزینه کتاب را پرداخت، تا فرآیند خرید تکمیل شود.

کتاب‌های خریداری شده با حمایت شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به دست مخاطبان می‌رسد؛ بنابراین ثبت‌نام ناشران در سامانه نمایشگاهی به منزله ثبت‌نام در سامانه پست کتاب است؛ البته علاوه‌براین ناشران می‌توانند به‌طور مستقیم به سامانه مراجعه به ثبت‌نام اقدام کنند. عضویت در سامانه پست کتاب، امتیاز بهره‌‌مندی از تخفیف ویژه نمایشگاه مجازی کتاب را برای ناشران به همراه دارد. تخفیف ارسال مرسولات نمایشگاهی، جمع‌آوری سفارش‌ها از محل از سوی شرکت پست، رهگیری مرسوله از دیگر تسهیلات شرکت ملی پست برای اعضای سامانه پست کتاب نمایشگاه مجازی کتاب است.

ناشران موظف‌اند، ۲۴ ساعته به ارسال کتاب‌ها براساس نشانی  خریداران از طریق شرکت ملی پست ایران یا سایر سامانه‌های معتبر اقدام کنند. همچنین اسناد و مدارک شامل کدرهگیری و شماره تماس متصدی ارسال کتاب را در سامانه بارگذاری کنند.

اگر فرایند خرید و پرداخت هزینه کتاب نهایی، کتاب‌ها برای خریدار ارسال و مدرک ارسال از طریق سامانه بارگذاری شده باشد، امکان انصراف از سوی خریدار وجود ندارد.

کاربران ساکن در منطفه جنوب کرمان، بعد از پایان فرآیند خرید، بنابر منطقه محل سکونت، تا سقف ۲۰۰ هزارتومان خرید، از ۳۰ درصد تخفیف که به‌صورت اعتباری است، بهره‌مند خواهد شد. ناشران حاضر در نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت نیز حداکثر ۱۰ درصد تخفیف برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند که در مجموع مخاطبان می‌توانند از ۴۰ درصد تخفیف نمایشگاهی بهره‌مند شوند.

سهم پرداختی خریدار، ۱۴۰هزار تومان و سهم یارانه خریدار ۶۰هزارتومان که هنگام خرید محاسبه و سهم خریدار دریافت می‌شود.

 یارانه خرید کتابِ نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استانی، به‌صورت «اعتبار خرید» است و مشمول مخاطبان ساکن در حنوب کرمان می‌شود و در فرآیند خرید، صرفاً نشانی‌های پستی جنوب کرمان امکان ثبت و سفارش است. مخاطبان می‌توانند با وارد کردن کد ملی از این اعتبار استفاده کنند؛ بنابراین برای ثبت‌نام، واریز وجه ضروری نیست.

برای دریافت یارانه، محدودیتی از نظر مدرک تحصیلی، سن، جنسیت و … وجود ندارد؛ صرفا کدملی و محل سکونت در جنوب کرمان ملاک است. هنگام ثبت‌نام نیز شماره تلفن همراه ارائه شده باید فعال، در دسترس و در اختیار شخص ثبت‌نام کننده  و صاحب کد ملی ثبت‌‌شده باشد. ثبت‌نام بن خرید کتاب، برای مخاطبان در طول برگزاری نمایشگاه مجازی جنوب استان کرمان امکان‌پذیراست.

شماره تماس ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ برای پاسخگویی به ناشران و مخاطبان درباره نحوه ثبت‌نام، بن نمایشگاه‌، سرویس‌های ارسال‌کتاب و سامانه فروش کتاب ویژه نمایشگاه مجازی کتاب پیش‌بینی شده‌است.

لینک کوتاه : http://diyanatpub.ir/?p=210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.