• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

شرکت پست آمادگی ازدحام بالای نمایشگاه مجازی را داشته باشد

  • کد خبر : 234
  • 28 دی 1399 - 8:35
شرکت پست آمادگی ازدحام بالای نمایشگاه مجازی را داشته باشد
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، گفت: شرکت پست باید آمادگی حجم بالای استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب را داشته باشد تا در روزهای شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتاب‌ها، بهترین و مناسب‌ترین خدمات را به مردم ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هومان حسن‌پور؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیان کرد: یکی از بزرگترین و ماندنی‌ترین کارهایی که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ انجام می‌دهد، مسئولیت گرفتن کتاب‌ها از ناشران و تحویل دادن آن به مخاطبان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.
 
وی افزود: خوشحال هستیم که در این زمینه مدیرعامل محترم پست قول داده کتاب‌ها را طی مدت سه تا شش روز به دست مردم برسانند و امیدوارم این موضوع به‌درستی محقق شود و ما شاهد خدمات‌رسانی مناسب به مردم باشیم.
 
حسن‌پور با بیان اینکه در این زمینه چند نکته اهمیت دارد که می‌تواند در کیفیت کار موثر باشد، ادامه داد: نخست اینکه، اگرچه کتاب نسبت به خیلی از کالاهای دیگر از قوام بیشتری برخوردار است، اما شیوه حمل و نقل آن اهمیت زیادی دارد تا سالم به دست مخاطب برسد و این یک مطالبه جدی است.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، گفت: از سوی دیگر زمان ارسال کتاب‌ها نیز اهمیت دارد و ضروری است که کتاب‌ها در زمان مناسب و وعده داده شده به دست مخاطبان برسد و این موضوع برای شرکت پست یک موقعیت طلایی همچنین یک تهدید است، زیرا مسئولیت بزرگی بر دوش آن‌ها می‌گذارد و حسن انجام کار این عناصر در مطلوبیت کار تأثیر زیادی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه اجرای درست و صحیح هر یک از این موارد، می‌تواند تبلیغات بسیار خوبی برای شرکت پست باشد، افزود: با توجه به حجم استقبالی که از این نمایشگاه پیش‌بینی شده، شرکت پست باید این آمادگی را داشته باشد که در روزهای شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتاب‌ها در این نمایشگاه بهترین و مناسب‌ترین خدمات را به مردم ارائه کند.
 
حسن‌پور با طرح این موضوع که توقع ناشران و مردم این نیست که نمایشگاه مجازی کتاب جایگزین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد، ادامه داد: امکان دارد این نمایشگاه حجم زیادی مخاطب داشته باشد و مطالبه آن‌ها نیز مشخص و جدی است و نتیجه کار می‌تواند مجموعه‌ای از تأیید و تحسین از طرف مردم برای پست به همراه داشته باشد و برعکس آن نیز می‌تواند حجم زیادی انتقاد توام با نارضایتی و شکایت به همراه داشته باشد.
 
به گفته وی، در این زمینه ناشران نیز باید سعی کنند طبق قرارهای خود کتاب‌هایشان را به موقع تحویل مأموران پست بدهند و در این زمینه نیز باید کار به‌گونه‌ای انجام شود تا زمانی که پست می‌خواهد کتاب‌ها را جمع آوری کند به دلیل تراکم کار با تأخیر روبه‌رو نشویم، زیرا همه این‌ها در روند کار اخلال ایجاد می‌کند.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، همچنین بار دیگر با تأکید بر سخنان مدیرعامل پست درباره تحویل به موقع کتاب‌ها، توضیح داد: میانگین چهار تا پنج روز زمانی که کتاب به دست مخاطب برسد، خیلی خوب است و ما همچنان مشتاق و منتظر حسن انجام کار از سوی پست هستیم.
 
حسن‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اختصاص جعبه‌های ارزان‌قیمت برای ناشران نیز گفت: امیدواریم با پیش‌بینی حذف اقدامات افزونی که به قیمت کتاب وارد می‌شود، شاهد بالارفتن هزینه‌ها نباشیم و تمام کارها طبق توافقات و صحبت‌های انجام شده باشد و شاهد نوعی یکدستی و یکپارچگی در سراسر کشور هنگام اجرای نمایشگاه مجازی کتاب تهران باشیم.
 
وی درباره تبعات عدم اجرای درست وعده‌های شرکت پست در ارسال کتاب‌های نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: در غیر این‌صورت با انباشتی از کتاب‌های گسترده در انبارهای خود روبرو می‌شود که به دست مخاطبان نمی‌رسد.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، افزود: صرفنظر از مشکلات اجرایی که در اولین دوره نمایشگاه مجازی طبیعی است که وجود داشته باشد، در عین‌حال ما به آینده خوشبین هستیم و پیشاپیش از ‌خانه کتاب و ادبیات ایران برای اینکه این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفته، تشکر می‌کنیم و از آنجایی که نمایشگاه مجازی یک مسأله حساس است، انتظار داریم همه پای کار بیایند تا شاهد یک کار ملی بزرگ فرهنگی برای کشور باشیم.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اول تا ششم بهمن‌ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://diyanatpub.ir/?p=234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.